Pagini

joi, 26 septembrie 2013

To Be or Not "Tobe"

Nomen Est Omen
Pulse, beat and measure (foto: Mihai Plămădeală)
În Evul Mediu şi Renaştere pielea era singura opţiune de membrană pentru tobe, fapt care presupunea o prelucrare specială, dar şi păstrarea în bune condiţii. Suprafaţa trebuia întinsă puternic şi uniform, pentru ca sunetul să fie bun, în special în condiţii de umiditate. Încălzirea înainte de folosire era o metodă care dădea randament pe termen mediu-scurt. Tensionarea cu frânghie a rezolvat în mare măsură problema, până la apariţia suprafeţelor sintetice (care au înlocuit pielea de capră sau peşte, folosită cu predilecţie) şi a sistemelor cu chei. Mircea Goian, de la Huniadi Cantores & Cimpoierii din Transilvania, bate pe un set de tobe care sună impecabil, cu atât mai mult cu cât sunt folosite cum şi de cine trebuie. Concertele Mircea, Miki (Szekely) & Co sunt încântătoare sonor, vizual şi conceptual, în ce ordine doreşte cititorul.

Un comentariu:

  1. Unde tobă nu e, nimic nu e! pentru că nu poate fi - întrebaţi orice muzician de rock!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...